به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید هاشم حسینی روز سه شنبه در نشست مرزبانان آستارا افزود: عزت و امنیت ایران، الگویی برای کشورهای منطقه است و هرجا ضرورت حضور، کنترل و رصد احساس شود، مرزبانان در کنار دیگر نیروهای مسلح با اقتدار، آگاهی و اقدام به موقع از تمامیت نظام دفاع می کنند.
وی ادامه داد: توجه فرماندهان مرزبانی به فعالیت های فرهنگی و مذهبی موجب شده نیروهای رزم آور، ایثارگر و دلداده ای در مرزهای کشور حضور داشته باشند.
حسینی گفت: جلسه های انس با قرآن، ترجمه، مفاهیم کلام وحی برای کارکنان، خانواده های مرزبانان و کارکنان وظیفه به طور منظم در طول سال برگزار می شود و کارکنان مرزبانی باید از بصیرت بالا و قدرت تحلیل برخوردار باشند.
سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا نیز در این نشست گفت: ماموریت های مرزبانی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، صید غیر مجاز و قاچاق چوب با جدیت در این شهرستان ادامه دارد.
وی ادامه داد: کالاهای قاچاق هنگام ورود از استان های همجوار به آستارا و استان گیلان با هوشیاری مرزبانانان کشف می شود و با توجه به انسداد مرزی و مشارکت مرزنشینان، قاچاق خاصی در مرز ایران با جمهوری آذربایجان مشاهده نمی شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38کیلومتر مرز خشکی و 15کیلومتر مرز آبی دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.