فرماندار آستارا گفت: انجمن بانوان خلاق آستارا به عنوان یک تشکل مردم نهاد الگویی از یک سازمان مردم نهاد پویا، برنامه‌محور و دوستدار توسعه این شهرستان است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دیدار با مدیرعامل و اعضای انجمن بانوان خلاق جوان شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در افزایش توان اجتماعی برای توسعه جامعه دارند که باید از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های دولت استفاده کرد.

وی ضمن تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی به فعالان این حوزه یادآور شد: در یک سال گذشته به رغم این غفلت‌ها برای سازماندهی فعالان اجتماعی در آستارا برای ۷ تشکل از سوی هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد فرمانداری موافقت صادر شده است و هم اکنون در کنار ۵ تشکل دارای مجوز از اداره کل ورزش و جوانان ۱۲ تشکل رسمی در زمینه های مختلف فعالیت دارند.

فرماندار آستارا متذکر شد: این سازمان‌ها نقش مهمی در توسعه مشارکت‌های مدنی و سازماندهی داوطلبان دارند و آستارا نیز از دیرباز فرهنگ مشارکت در آن وجود داشته اما ساماندهی مشارکت‌ها برای بهره‌مندی بهتر از ظرفیت‌های اجتماعی در مسیر اهداف توسعه اجتماعی اقدامی است که توسط فرمانداری با به رسمیت شناختن این‌گونه فعالیت‌ها برعهده دارد.

رنجکش ادامه داد: ایجاد شبکه‌های اجتماعی نظام مند و کمک به ساماندهی فعالیت های اجتماعی بر اساس نیازها و هدایت جامعه به سمت مشارکت‌های مدنی و توان افزایی در راستای خدمات بهتر به جامعه از اولویت‌های فرمانداری آستارا است.

وی خواستار مشارکت بیشتر سازمانها های مردم نهاد در زمینه فرهنگ سازی و کمک به توسعه فرهنگ زندگی بهتر در جامعه شد.

این مسئول تاکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به واسطه آن مشارکت‌های اجتماعی بیشتری را جذب کنند قدرت ارتباط گیری و فعالیت شفاف و نظام‌مند تک تک اعضای این تشکل‌ها است.

رنجکش برای حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در آستارا اعلام حمایت کرد و یادآور شد: از هرگونه فعالیتی که بتواند در راستای اهداف دولت و نظام و در مسیر رفع مشکلات جامعه در این شهرستان باشد پشتیبانی‌های لازم انجام میگیرد.

فاطمه صحرایی مدیرعامل انجمن بانوان خلاق آستارا هم در این نشست ضمن تشکر از فرماندار آستارا به واسطه حمایت از تشکل‌های مردم نهاد به ارائه گزارش از عملکرد این سازمان‌های در یک‌سال گذشته پرداخت و افزود: فعالیت این تشکل از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶با ۱۷ عضو آغاز شد که هم اکنون تعداد اعضای آن به بیش از ۸۰ نفر رسیده است.

وی آموزش احیای سبک زندگی ایرانی _ اسلامی، کمک به توسعه فرهنگی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در راستای توسعه اجتماعی را از جمله اقدامات این تشکل مردم نهاد جوانان در آستارا عنوان کرد .

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا ضمن معرفی خود دیدگاه‌هایشان را درباره فعالیت‌های اجتماعی و اهداف ترسیم شده در یک نهاد داوطلب را بیان کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.