گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست مصطفی سالاری در جریان بازدید از شالیزارهای روستای کوزان شهرستان شفت با اشاره به نگرانی های به وجود آمده از خسارت باران به مزارع اظهار داشت: هر ساله در فصل برداشت برنج با چنین نگرانی هایی مواجه هستیم.
وی بارش باران در این فصل از سال برای گیلان را قابل پیش بینی دانست و افزود: خوشبختانه هم اکنون بیشتر خوشه های برنج رسیده و آماده برداشت هستند، از این رو اگرچه خوابیدن ساقه های برنج بر اثر بارش باران موجب مشقت کشاورزان هنگام برداشت می شود، اما خسارت مالی چندانی به همراه ندارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه میزان خسارت ها و همینطور اقدامات حمایتی لازم در روزهای آتی اطلاع رسانی می شود، ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده به نظر می رسد 10 درصد از خوشه های برنج در استان که هنوز نرسیده اند، احتمالا دچار خسارت شده اند.
به گفته سالاری، حجم خسارت ها بسیار کمتر از گزارش هایی است که در این خصوص ارائه شده بود.
وی با اشاره به همراهی نمایندگان بیمه در این بازدید بر لزوم محاسبه دقیق میزان خسارت ها تاکید کرد و گفت: خسارت های واقعی باید برای کشاورزان جبران شود.
شهرستان شفت با 2 بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد که هر سال از تبدیل یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشتی استان، حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.