غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امضا تفاهمنامه مشترک یاد شده در زمینه جست و جو و نجات هوایی و دریایی است که بزودی مانوری هم در این زمینه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این مانور محک خوبی در زمان اضطرار خواهد بود ، گفت: امضا این تفاهمنامه در موارد اضطراری کارگشا و نجات بخش است .
به گفته کریم آقایی ، فراهم آوردن زمینه مناسب همکاری فی مابین، برای ارائه خدمات مطلوب جست و جو و نجات در سوانح دریایی و هوایی در دریا و ارتقا سطح کارایی و اثر بخشی این گونه خدمات به منظور پیشگیری و کاهش تلفات جانی و مالی در آب های گیلان است.
مدیرکل فرودگاه گیلان یادآور شد : رتبه استان در سطح کشور به لحاظ تعداد پرواز ارتقاء یافته و در جایگاه یازدهم قرار گرفته است در حالیکه پیش از آغاز سال جدید در جایگاه پانزدهم کشوری بودیم که با آغاز فصل گردشگری و افزایش تعداد پروازها به جایگاه یادشده رسیده است.
وی ضمن برشمردن تعدادی از پروژه های در دست اجرای این فرودگاه از جمله اجرای پروژه سیستم روشنایی تقرب دقیق(PALS) ، به اهمیت ایمنی در فرودگاه ها تاکید کرد.
وی افزود: فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی است.
هم اکنون 112 سورتی پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، بغداد، شیراز، عسلویه، تبریز، کیش، قشم، تبریز، اهواز ، اصفهان و مسیر پرواز خارجی بغداد از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال 1348 در زمینی به مساحت 220 هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود 15 کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.