به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرپرست اداره کتابخانه های عمومی آستارا غروب سه شنبه در مسجد آبروان این شهرستان گفت: برای دومین بار در استان گیلان، نشست کتابخوان در یکی از مساجد برگزار می شود و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه دارد.
آرزو عباس زاده با بیان این که گسترش معارف اهل بیت (ع) در جهان، از راه‌ های جهانی شدن اسلام است ، افزود: هدف از برگزاری این نشست در دهه کرامت، ترویج سبک زندگی امام رضا (ع) است .
وی ادامه داد: حضور اصحاب فرهنگ در نشست های کتابخوان، کوششی ارزشمند برای ترویج کتابخوانی در کشور است و یار مهربان را به موضوع روز رسانه ها و کانون توجه مردم تبدیل می کند.
عباس زاده به برگزاری هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره و تصریح کرد: در آستارا حدود یک هزار و 800 نفر با دریافت پرسشنامه در این برنامه شرکت کرده اند و داوری آثار در 15 مرداد و اختتامیه آن در دهه اول شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست، کتاب های مهمان خراسان نوشته سعید بیابانکی، مژده گل نوشته محمود پور وهاب، مسافر هشتم و کاش تو را می‌دیدم نوشته مژگان شیخی، ماه هشتم اثر مهدی غلامعلی، مهر ولایت در آسمان ایران اثر آیت‌الله کریمی جهرمی و به سپیدی یک رویا اثر فاطمه سلیمانی توسط کتاب خوانان معرفی شد.
چهار باب کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارد و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.