به گزارش خبرنگار ایرنا سید عیسی مهدوی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: 59 روستای تالش به مساحت ٧٧٠ هکتار در تنش آبی شدید قرار دارد و کشاورزان تا پایان فصل برداشت محصول، با متولیان امر جهت مدیریت شرایط همکاری کنند.
وی افزود: 20 سردهنه آب کشاورزی از 110 سردهنه موجود، وضعیت خوبی نداشت و با تلاش مسئولان، به احیا و بازگشت آنها به مدار بهره برداری اقدام و با بهره برداری از یک حلقه چاه فلمن، آب 500 هکتار از اراضی دچار تنش آبی بخش مرکزی تامین شد.
مهدوی ادامه داد: منابع آب کشاورزی تالش، سنتی است و با توجه به نیاز برنج به عنوان محصول غالب به آب، مدیریت منابع و مصارف آب باید به جدیت ادامه یابد.
بهرام بهرام پور مدیر منابع آب تالش نیز در این جلسه گفت: جهت جلوگیری از آسیب خشکسالی به بخش کشاورزی برای مطالعه سدهای لاستیکی، ساخت پمپاژ در پایین دست رودخانه، مهار آب، احداث سدهای مخزنی و دیواره حفاظتی رودخانه ها، آزادی بستر و حریم رودخانه ها و توسعه کانال بتنی در تالش حدود 70 میلیارد ریال هزینه شد.
سید علی موسوی مدیر جهاد کشاورزی تالش نیز بیان کرد: با وجود خشکسالی، 84 درصد خوشه برنج ظاهر و پنج درصد محصولات آماده برداشت شده و ساخت یک منبع ذخیره آب، اصلاح بذر، لایروبی انهار و سر دهنه ها و توسعه ماشین آلات کشاورزی در جلوگیری از هدررفت آب موثر است.
در 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی تالش، 27 هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند.
این شهرستان با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.