به گزارش خبرنگار ایرنا علی ملازاده غروب جمعه در آئین افتتاح مرحله نخست شناگاه بانوان طرح سالمسازی سفیر امید آستارا افزود: خدمات رسانی مناسب به شهروندان و گردشگران در نوار ساحلی استان ها ضروری است و نظارت بر نحوه آن به خصوص در حوزه تغذیه و بهداشت باید جدی گرفته شود.
وی بیان کرد: ایجاد نوار ساحلی امن از خواسته های مردم است و باید با کمک ناجیان غریق و نهادهای امدادرسان، آمار غریق کاهش یابد و در نوار ساحلی گیلان، قدم های موثری برای توسعه شناگاه ها برداشته شده است.
وی اظهار کرد: باید زمینه رفاه گردشگران در شهرستان های مرزی و گردشگرپذیر نظیر آستارا فراهم شود و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و افزایش نشاط اجتماعی ضروری است.
ملازاده ادامه داد: ساماندهی نشدن درآمدها و تامین نشدن هزینه هایی نظیر حقوق ناجیان غریق از مشکلات مناطق ساحلی است و علاوه بر رفع آنها، باید در ایجاد شناگاه های مجاز از ظرفیت ها و تجربیات شهرستان های ساحلی کشور استفاده شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 18 کیلومتر نوار ساحلی و سه طرح سالمسازی در ساحل خزر، در غرب استان گیلان و جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.