سورنا چایچی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در استان گیلان چهار هزار و 500 زنبوردار حدود 282هزار کلونی زنبور عسل نگهداری می کنند که سال گذشته توانستند پنج هزار تن عسل تولید کنند.
وی با بیان اینکه شش درصد عسل کشور در این استان تولید می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال به دلیل بارندگی های اواخر بهار و مناسب بودن گل مرکبات، میزان تولید عسل بهاره 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.
به گفته چایچی، هر سال در استان گیلان محصول عسل در اواخر خرداد و اوایل تیرماه و نیز در شهریورماه برداشت می شود و با توجه به گرمای شدیدی که در تیرماه شاهد هستیم و تاثیری که بر شهد و گل و گیاه خواهد داشت، میزان تولید عسل طی اواخر تابستان کاهش یابد.
وی یادآور شد: بخشی از زنبورداران گیلانی زنبورهای خود را در فصل تابستان برای تولید عسل بیشتر به دشت قزوین، مناطق کوهستانی خلخال و اردبیل کوچ می دهند.
سرپرست امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: در مهرماه هر سال برای دست یابی به اطلاعات صحیح و تغییر و تحولات در حرفه زنبورداری، از زنبورستان های استان از قبیل تعداد کلونی های زنبور عسل ، میزان تولید، تعداد زنبورداران و اطلاع از نوع آفات زنبورها آمارگیری بعمل می آید.
هم اکنون هر کیلوگرم عسل طبیعی فصل بهار در بازارهای استان گیلان بین 500 تا 800 هزار ریال خرید و فروش می شود و طی سال های اخیر به دلیل آشنایی مردم گیلان با خواص عسل طبیعی در درمان بسیاری از بیماری ها ، تقاضا برای خرید عسل طبیعی افزایش یافته است.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.