به گزارش خبرنگار ایرنا، جمیل حق پرست روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان در رشت با مقایسه مقرربگیران بیمه بیکاری سال 96 نسبت به سال 95 اظهار داشت: بر این اساس، هفت هزار و 857 نفر در گیلان از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند که نسبت به سال 95، دو درصد کاهش یافته است.
وی با بیان این که گیلان در بخش مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی از استان های بالا است، افزود: سال گذشته یکهزار و 87 میلیارد ریال به مقرری بگیران بیمه بیکاری تامین اجتماعی استان پرداخت شده که نسبت به سال 95، هفت درصد افزایش یافته است.
حق پرست بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی بیمه گر اجتماعی است که ماموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرفه ها و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، این سازمان یک نهاد غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل اخذ حق بیمه ها با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می شود و متکی به منابع دولتی نیست بنابراین دارایی ها و سرمایه های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل های متوالی است و نمی تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی باشد.
حق پرست با بیان این که اداره کل تامین اجتماعی گیلان دارای 28 واحد اجرایی اصلی در سطح استان است، افزود: این اداره کل با هفت واحد اقماری و پنج کارگزاری نیز به عنوان بخش خصوصی مشمول ارایه خدمات به جامعه هدف است.
وی تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان را 407 هزار و 72 نفر با بیمه شدگان تبعی آنها 557 هزار و 654 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: 117 هزار و 52 نفر نیز مستمری بگیران اصلی و 124 هزار و 16 نفر نیز مستمری بگیران تبعی تحت پوشش این اداره کل هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ضریب پوشش بیمه ای استان را 47 درصد عنوان و تصریح کرد: ضریب پوشش ، بیانگر سهم تعداد افراد تحت پوشش به کل جمعیت گیلان است.
وی در ادامه با تشریح تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت تامین اجتماعی به بیمه شدگان افزود: تعهدات کوتاه مدت عبارت است از مبالغ پرداختی توسط تامین اجتماعی بابت دستمزد ایام بیماری، بارداری، حوادث و غیره و تعهدات بلند مدت شامل مبالغ پرداختی بابت مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: در سال 96، به منظور ارایه انواع مستمری ها بیش از 19 هزار و 384 میلیارد ریال پرداخت شده که بیانگر متوسط روزانه بیش از 53 میلیارد ریال است.
وی در ادامه در تشریح اقدامات انجام شده اداره کل تامین اجتماعی گیلان تصریح کرد: اجرای دو مرحله طرح بخشودگی جرائم بیمه ای همسو با رویکردهای اقتصادی کشور و حمایت از واحدهای تولیدی و کارفرمایان ، همکاری با واحدهای صنعتی و کارخانجات در راستای رفع موانع تولیدی، افتتاح ساختمان جدید شعبه بندرکیاشهر و ادامه عملیات اجرایی احداث ساختمان های جدید شعب انزلی و آستانه اشرفیه از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: پیگیری خرید زمین برای ساختمان جدید شعبه لاهیجان، پیگیری طراحی نقشه و مجوزهای لازم برای عملیات اجرایی پروژه ساختمان جدید شعبه یک رشت، اجرای طرح پرونده الکترونیکی با هدف ساماندهی مستندات، تسریع و تسهیل ارایه خدمات و حذف مراجعات حضوری به شعبه ها و کارگزاری ها در خصوص صدور و تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی از جمله فعالیت های در دست اقدام است.
این نشست خبری به مناسبت 19 تا 25 تیرماه هفته تامین اجتماعی برگزار شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.