به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا شامگاه جمعه در این آئین در سالن روباز ساحلی سفیر امید این شهرستان گفت: با مشارکت دستگاه های اجرایی 12 جشنواره با موضوع بازی های بومی، محلی، گیاهان دارویی و مطبوعات تا پایان تابستان، هر هفته در نوار ساحلی این شهرستان برگزار خواهد شد.
یونس رنجکش افزود: هدف از این برنامه ها شناساندن ظرفیت های فرهنگی و هنری آستارا به گردشگران داخلی و خارجی است و در روزهای آینده با حضور استاندار گیلان، طرح شناگاه مدرن و چند طرح گردشگری دیگر در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: جشنواره های فرهنگی ساحل آستارا از پنج سال پیش اجرا می شود و هنرمندان استان گیلان با برنامه های جذاب جهت پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران تلاش می کنند.
به گفته رنجکش ، برخی آثار هنری به سبب جذاب نبودن موضوع و پرداخت ضعیف، مورد استقبال قرار نمی گیرد و مخاطب هوشمند امروز اگر پیام لازم را دریافت کند، به برنامه ها توجه بیشتری خواهد داشت.
حجت الاسلام جبرئیل ملکی استاد حوزه علمیه آستارا نیز در این آئین گفت: نهادینه شدن آموزه های اسلام در کالبد فرهنگ قرآنی، انقلاب را در مسیر رشد و بالندگی قرار داد و گرایش نسل های جدید به آن، بسیار چشمگیر است.
وی افزود: جامعه‌ با قرآن مأنوس شده‌ و برای فهم حقایق نورانی آن، باید بیشتر از این با کلام الهی انس بگیریم.
اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و قرائت قرآن توسط محمدرضا صفری از قاریان برجسته استان گیلان از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.