به گزارش خبرنگار ایرنا اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال مصطفی سالاری استاندار گیلان، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مدیران استان قرار گرفت.
وی کریدور حمل و نقل چین - قزاقستان - ایران را افتتاح می کند و همزمان با این رویداد، نخستین محموله تجاری از این کریدور وارد بندر کاسپین خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین کارخانه فومن شیمی را در منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی افتتاح خواهد کرد. بازید از چند مجموعه گردشگری و شرکت در جلسه ای با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و تعدادی از مدیران عامل مناطق آزاد از دیگر برنامه های سفر یک روزه جهانگیری به گیلان است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود (CIS) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.