رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا روز سه شنبه در حاشیه این اقدام فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: ورزشکاران به همراه جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد در آستانه فصل تابستان حدود 50 کیسه زباله از نوار ساحلی شهرستان جمع آوری کردند.
وحید خاصی پور افزود: 6 سازمان مردم نهاد زیر نظر اداره ورزش و جوانان آستارا فعالیت می کنند و این شهرستان از نظر تعداد سمن بعد از رشت رتبه دوم گیلان را دارد و اجرای برنامه های فرهنگی نظیر جشنواره های بومی و محلی و پاکسازی طبیعت جزو برنامه های آنها در طول فصل تابستان است.
آیسا ساسانیان مسئول سازمان مردم نهاد جوانان آوای لاتون نیز گفت: برخی گردشگران زبالههای خود را در ساحل آستارا رها می کنند و این اقدام به تهدیدی جدی برای محیط زیست دریا تبدیل شده است.
وی افزود: همه ساله در فصل تابستان شاهد رها شدن مقادیر زیادی زباله به ویژه انواع پلاستیک و ظروف یکبار مصرف در ساحل و بوستان های آستارا هستیم و انجام برنامه های فرهنگی نظیر پاکسازی می تواند گامی در جهت پیشگیری از آلوده شدن محیط زیست باشد.
وی اضافه کرد: زباله های این شهرستان در نزدیکی ساحل دریا دفن می شود و با توجه به نظر کارشناسان، تولید 12 لیتر شیرابه در هر ثانیه، محیط زیست منطقه را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.
در شهرستان آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
این شهرستان با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران با معضل افزایش زباله مواجه است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.