ولی داداشی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: لایروبی بخشی از رودخانه مرزی آستاراچای در چهار نقطه طی سال گذشته انجام شد اما کافی نبود و رودخانه با آغاز بارش ها در پاییز و زمستان طغیان می کند.
وی اظهار کرد: سهل انگاری در لایروبی رودخانه در سال های گذشته، خسارت های جانی و مالی زیادی برای مرزنشینان آستارا در روستاهای باغچه سرا، خشکه دهنه، جلال آباد و بخشی از شهر وارد کرده و نقاط حادثه خیز رودخانه بر اساس ارزیابی های فنی و کارشناسانه تا پایان نیمه نخست سال جاری مشخص می شود.
وی به دیدار اخیر خود با معاونان و مدیران سازمان شیلات کشور اشاره و اظهار کرد: این دیدار با هدف پیگیری طرح جامع ساماندهی صید و صیادی در دریای خزر انجام و مقرر شد تا پایان سال جاری به تصویب هیات دولت برسد.
داداشی گفت: جلوگیری از روند نزولی صید و کمک به بهره برداری پایدار از ذخایر و منابع آبزی دریای خزر، فراهم کردن شرایط اقتصادی تشکل های صیادی، افزایش میزان تولید و بهره برداری، جلب مشارکت جامعه بهره بردار و بازسازی و حفاظت از ذخایر دریایی از هدف های این طرح است.
رودخانه آستاراچای از ارتفاعات کوهستان حیران و شیندان آستارا سرچشمه می گیرد و به طول 38 کیلومتر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان جریان دارد و دیواره بتنی رودخانه به منظور جلوگیری از طغیان آب، با 50 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره مانده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.