حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مراسم احیای شب های قدر امسال نیز همانند سال های گذشته با برگزاری برنامه های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی با حضور گسترده مردم در امام زادگان استان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: مراسم استانی و ویژه احیای شب های قدر نیز در بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) در رشت با برگزاری برنامه های مختلف برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف در امام زادگان گیلان در راستای طرح ضیافت الهی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و بین المللی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم از جمله این برنامه هاست.
طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک و پرفیض رمضان، با هدف ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای معنوی انس با قرآن کریم و اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش به منظور تبلیغ و ترویج محافل قرآنی در 431 بقعه متبرکه استان گیلان به اجرا درآمد.
شب قدر از شب های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره شده و آمده است که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است.
امشب شب نوزدهم ماه مبارک رمضان اولین شب از شب های قدر است.
2007/7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.