گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است، یونس رنجکش روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی ساحل در فرمانداری آستارا با تاکید بر ضرورت بهره گیری از توان بخش خصوصی در ایجاد فرصت های شغلی و ساماندهی تفرجگاه ها خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز سفرها به این شهرستان، باید خدمات مناسب به گردشگران ارائه شود.
وی اظهار کرد: استقرار ناجیان غریق در مناطق خطرآفرین و پشتیبانی لازم دستگاه های متولی باعث اقامت بیشتر گردشگران و رونق اقتصادی می شود و تامین لباس ناجیان و نیروهای امدادرسان در ساحل و پرداخت به موقع حقوق آنها در اولویت مدیران طرح های سالمسازی قرار گیرد.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی در صدور مجوز راه اندازی امکانات تفریحی نوار ساحلی سرعت عمل داشته باشند و ظرف یک هفته آینده نیروهای نجات غریق و امدادرسان، در طرح های سالمسازی و مناطق خطرآفرین ساحل آستارا مستقر شوند.
رنجکش ادامه داد: بازرسی های دوره ای از مراکز عرضه مواد غذایی در نوار ساحلی با هدف رعایت موازین بهداشتی ضروری است و امسال طرح سالمسازی سفیر امید آستارا با طراحی جدید و جاذبه های مناسب، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه محدوده طرح سالمسازی ایجاد شده است.

** 624 راس بز فرانسه از مرز آستارا به ایران انتقال یافت
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: برای نخستین بار 624 راس بز از فرانسه با هدف اصلاح نژاد دام داخلی و افزایش بهره وری محصولات پروتئینی نظیر شیر و گوشت، از مرز زمینی آستارا به ایران انتقال یافت.
بهرام پورضرب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزها از نژادهای سانن و آلپاین و با قابلیت افزایش شیر، چندقلوزایی و پرورش در محیط های بسته هستند و امروز با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا و رعایت شرایط قرنطینه، وارد و به مرکز اصلاح نژاد دام شهرستان فیروز کوه حمل شدند.
وی اظهار کرد: برخی نژادهای دام سبک و سنگین کشورهای پیشرو، از نظر زاد و ولد و ضریب تبدیل خوراک به شیر و گوشت، چند برابر دام های داخلی کارایی و بهره وری دارند و واردات آنها، به عنوان یک کالای سرمایه ای با هدف های اقتصاد مقاومتی همسو است.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا همچنین از صادرات 25 تن پودر ماهی به ارزش 35 هزار دلار از گمرک این شهرستان به روسیه خبر داد.
پورضرب گفت: این محموله طی روز جاری با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد و پیش از این در سال جاری، چهار تن روغن ماهی از این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده بود.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از واردات 915 تن گوشت گوسفند طی پنج روز گذشته از کشورهای روسیه و گرجستان به ایران نیز خبر داد.
پورضرب گفت: این میزان گوشت با هدف توزیع در شبکه مصرف و تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، با 76 خودروی یخچال دار و با نظارت شبکه دامپزشکی از مرز آستارا وارد و به تهران حمل شد.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.