شاهرخ جعفری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اداره استاندارد این شهرستان در اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 879 تن و به ارزش 36 میلیارد و 903 میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، ارزش اقتصادی و تعداد گواهینامه به ترتیب 16درصد، 30 درصد و 66 درصد افزایش داشته است.
جعفری یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری 14 گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن هشت هزار و 201 تن و به ارزش 91 میلیارد و 750 میلیون ریال صادر شده بود.
او ادامه داد: تعداد گواهینامه های صادر شده و وزن کالاهای وارداتی طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 100 درصد و یک درصد افزایش یافته و ارزش کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد طی اردیبهشت ماه، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 17 درصد کاهش یافته است.
وی تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 31 فقره برای 87 هزار و 103 تن و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را هشت فقره برای 429 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 /۶۰۳۰
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.