حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برپایی سفره های افطاری در امام زادگان و بقاع متبرکه بر اساس نیات واقفان، یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه است .
وی افزود : بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی، اجرای طرح افطاری ساده ، به‌دور از اسراف و تجمل‌گرایی است و افرادی که در لحظه افطار، به هر دلیل از منزل و سفره دور هستند از این سفره‌ های توام با برادری و سخاوت بهره‌مند ‌می‌ شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: طرح ملی وقف مصحف شریف با هدف تامین قرآن‌ های مورد نیاز حسینه ‌ها ، مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان نیز در گیلان به اجرا درآمده است.
وی با بیان این که علاقمندان برای شرکت در این طرح با واریز هفت هزار تومان به ازای هدیه هر جلد قرآن کریم می توانند در ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند، افزود: علاقمندان برای شرکت در این طرح می توانند با مراجعه به ادارات اوقاف در شهرستان های گیلان، هر تعداد قرآن ‌را خریداری و برای مکان مورد نظر به نام خود وقف کنند.
وی با بیان این که برگزاری محافل انس با قرآن کریم از برنام های اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز از امروز آغاز می شود، اظهار کرد: این برنامه ها در زمان و روزهای مختلف در آستان مقدس فاطمه اخری (س) در رشت، در مصلی شهرستان رودبار، حرم سید جلال الدین اشرف شهرستان آستانه اشرفیه،امام زادگان قاسم و ابراهیم (ع) آستارا و در مسجد شهدا (طالب زاده) رودسر برگزار می شود.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
7286/ 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.