به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا روز چهارشنبه در آئین روایت حماسه در این کانون گفت: در این برنامه فرهنگی و هنری وقایع عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با نمایش تصاویر و معرفی کتاب برای دانش آموزان روایت شد و شرکت کنندگان، فضا و حال و هوای فتح خرمشهر را با بهره گیری از قدت تخیل نقاشی کردند.
صابر فرضی زاد افزود: کودکان و نوجوانان به شکل گروهی با هدایت مربیان هنری، نمادهای شهادت را بر روی پارچه ترسیم و دلنوشته های خود را با موضوع دفاع از ارزش های اسلامی نگارش کردند.
وی اظهار کرد: بازگویی ارزش های انقلاب اسلامی نظیر فتح خرمشهر به تقویت روحیه ایثار و مقاومت کودکان و نوجوانان کمک می کند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا همه ساله در این ایام برنامه های متنوعی دارد.
وی از آغاز نام نویسی کودکان و نوجوانان آستارا برای شرکت در کلاس های تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد و گفت: تاکنون حدود 100 نفر در این کلاس ها ثبت نام کرده اند و روخوانی قرآن، نقاشی، سفالگری، معرق کاری، خوشنویسی، کامپیوتر، نمایش و عروسک سازی را فراخواهند گرفت.
فرضی زاد افزود: کانون پرورش فکری به عنوان کتابخانه کودک و نوجوان در طول سال از دانش آموزان هفت تا 17ساله عضوگیری و به دانش آموزان روستایی با کتابخانه سیار، خدمات ارائه می کند.
وی ادامه داد: تنها متولی و متخصص رسمی امور فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان، کانون پرورش فکری است و با در نظر گرفتن روحیه کودکان و نوجوانان، با ایجاد فضای صمیمی و شاد و با مربیان مجرب جهت بارور شدن استعدادهای آنها فعالیت می کند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و کانون های شماره یک و دو پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن، با حدود سه هزار و 500 عضو فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.