رئیس کمیسیون عمران شورای‌شهر رشت گفت: طرح تفصیلی رشت به‌دلیل وجود نواقص و مشکلات متعدد در آینده به جنگی تمام عیار تبدیل می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا رسولی با اشاره به طرح تفصیلی رشت افزود: طرح تفصیلی رشت به دلیل وجود نواقص و مشکلات متعدد در آینده به جنگی تمام عیار تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل رودخانه‌های رشت سال‌هاست مطرح شده‌، تصریح کرد: تلاش‌های اخیر در کارگروه رودخانه‌های رشت به نتایج خوبی رسیده و سال‌هاست درباره وضعیت رودخانه‌ها و نجات آنها مباحث مختلفی مطرح شده و در این حوزه چندین متولی از جمله آب‌منطقه‌ای، محیط زیست، آب و فاضلاب و.. وجود دارد. با تمامی این تفاسیر تاکنون مشکلات این حوزه برطرف نشده و در برخی مواقع منافع سازمان‌ها در این‌باره در تضاد است.

رئیس کمیسیون عمران شورا با تاکید بر اینکه باید ابتدا مردم را با رودخانه‌ها آشتی بدهیم، بیان کرد: شهروندان از رودخانه‌ها نباید به عنوان محلی برای سرازیر کردن زباله استفاده کنند.

رسولی به مباحث اجتماعی پیرامون آلودگی دو رودخانه رشت اشاره و گفت: بستر اجتماعی برای قبول پیمان‌کاری در حوره رودخانه‌ها وجود ندارد و وضعیت اسفناکی که طرح تفصیلی در آینده در رشت ایجاد می‌کند آثار مخربی همچون حمله مغول‌ها به رشت بر جا می‌گذارد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات‌شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: احیا و ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سالیان طولانی است که مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.