به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار آستارا روز شنبه در این آئین در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: معلمان، نجات بخش انقلاب در مواقع حساس بوده و معماران آینده نظام هستند و شأن آنها باید در طول خدمت و دوران بازنشستگی حفظ شود.
یونس رنجکش اضافه کرد: باید در کنار حفظ و ارتقای شان والای معلمان، برای حل مشکل معیشتی این قشر تلاش کنیم و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران، نگاه ویژه ای به جایگاه معلمان دارد و جهت رفع دغدغه های آنان اقدامات خوبی انجام داده است.
امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: آینده و پیشرفت هر کشور درگرو آموزش و پرورش آن است و معلم باید به علم روز آشنا باشد و جهت پیشرفت دانش آموزان تلاش کند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: معلمان در جامعه از رسالت و جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و ما مسئولان و مدیران، در سایه زحمت های معلمان به مناصب و مسئولیت ها دست یافته ایم.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین، پیشینه با افتخار تاریخ و فرهنگ این شهرستان را متاثر از تلاش معلمان دانست و بر ارج گذاری بیشتر به جایگاه این قشر فرهیخته تاکید کرد.
ولی داداشی گفت: دولت باید با عمل به نظام پرداخت هماهنگ حقوق، دغدغه های مالی فرهنگیان و معلمان را برطرف کند تا مربیان با فراغ خاطر به تربیت نسل های متعهد بپردازند.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز گفت: سال گذشته با تلاش مسئولان شهرستان، مشکلات تامین معلم مقطع پیش دبستانی برطرف شد و امیدواریم در سال جاری، کمبود معلمان در برخی پایه های تحصیلی برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش آستارا در سال گذشته در طرح تعالی مدیریت، رتبه ممتاز کشور را کسب کرد، افزود: در اجرای طرح سند تحول بنیادین با همکاری دبیران و مدیران مدارس، اقدامات خوبی در آستارا انجام شده و مشارکت خیران در رفع کاستی های مدارس قابل تقدیر است.
اجرای سرود، موسیقی و قرائت میثاق نامه معلم از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 150 مدرسه دولتی و غیردولتی آن به 16 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.