به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز چهارشنبه در بازدید از مدرسه تاریخی شهید مدنی (داریوش سابق) آستارا افزود: با هم افزایی اداره های آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران می توان از این مدرسه برای ایجاد موزه مردم شناسی و از مزار شهدای گمنام برای ایجاد موزه دفاع مقدس استفاده کرد.
وی ادامه داد: بازسازی مدرسه یاد شده توسط آموزش و پرورش آستارا آغاز شده و در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی برای تکمیل آن، بودجه لازم اختصاص خواهد یافت.
رنجکش اضافه کرد: در صورت نبود بودجه نیز می توان از ظرفیت دستگاه های متولی برای ایجاد موزه دفاع مقدس در مزار شهدای گمنام استفاده و به صورت مستمر به برگزاری شب های خاطره دوران دفاع مقدس در آن اقدام کرد.
وی اظهار داشت: توجه به میراث فرهنگی برای توسعه همه جانبه آستارا ضروری و این شهرستان دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری متعددی است و باید قدم های مثبتی در جذب گردشگر و توسعه گردشگری برداریم.
داریوش ملک زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این بازدید گفت: هفته میراث فرهنگی از 25 اردیبهشت ماه آغاز می شود و در مدرسه شهید مدنی که در سال 1310 تاسیس شده ، نمایشگاه صنایع دستی دایر خواهد شد.
وی افزود: بازدید دانش آموزان از موزه حکیم نظامی، بقعه های شیخ محمود خیوی و پیر قطب الدین و تجلیل از هنرمندان برتر صنایع دستی از برنامه های هفته میراث فرهنگی در شهرستان آستاراست.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و چهار اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.