هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برپایی نشست کتابخوان در مساجد افزود: سلسله نشست های کتاب خوان با محوریت معرفی کتاب توسط نخبگان جامعه یکی از اقدامات پر قوت اخیر این اداره کل است که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود و بر این اساس، افراد شناخته شده تجربیات کتابخوانی خویش را در قالب خواندن کتاب با نسل های جدید در میان می گذارند.
وی اظهار کرد: کتابخوانی یک فرهنگ است و باید تلاش کرد تا این فرهنگ در میان جامعه فراگیر و بر اساس این فرهنگ سازی تلاش شود تا هر بار تعداد جوانان بیشتری را از گرایش به سمت قلیان سراها به سمت پایگاه های فرهنگی چون کتابخانه ها سوق داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: دانایی ناشی از کتاب، سرمایه فرهنگی است و بدون سرمایه گذاری فرهنگی، هیچ ارتقاءای در جامعه ایجاد نمی شود.
نوری با بیان اینکه هر کجا دانایی باشد قدرت هست و اطلاعات، قدرت پدید می آورد، بیان کرد: دانایی، مطالعه کتاب و کتابخانه همبستگی اجتماعی و آرامش ایجاد می کند.
وی با اشاره به بخشنامه اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف کشور در ترویج فرهنگ مطالعه، بر ضرورت تعامل همه بخش های جامعه برای تحقق این هدف مشترک تاکید کرد.
وی ادامه داد: این آمادگی را داریم تا برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان از ظرفیت همه دستگاه ها بهره بگیریم.
وی با بیان اینکه اگر مساجد را صرفاً محلی برای نمازخواندن بدانیم جایگاه آن را تقلیل داده‌ایم، گفت: مساجد باید محل آمد و شد و مجادلات فکری باشد و برای حل مشکلات از مساجد و کتابخانه ها استفاده شود.
نشست کتابخوان با حضور اعضای امور مساجد گیلان شب گذشته (شنبه) در یکی از مساجد رشت برگزار شد و کتاب های منشور حقوق شهروندی، وجدان بیدار، انسان در مسیر زندگی و امام حسین (ع) و ایران در این نشست خوانده و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
107 باب کتابخانه نهادی، مشترک و مستقل استان گیلان، دارای یک میلیون و 106 هزار نسخه کتاب و 55 هزار و 702 نفر عضو فعال است.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.