به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا حصاری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: ارزش اقتصادی این میزان لوازم آرایشی بهداشتی، 2 میلیاد و 505 میلیون و 338 هزار و 800 ریال است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 داروخانه به دلیل عدم رعایت برخی از موارد در داروخانه ها به تعزیرات حکومتی گیلان معرفی شدند، خاطر نشان کرد: در این راستا یک داروخانه نیز به دلیل تخلفات متعدد تعطیل شده است.
حصاری بیان داشت: داروخانه ها نه تنها از نظر اقلام خارج از شبکه بلکه از نظر مواردی از جمله ارائه صحیح مشاوره های دارویی، حضور مسئول فنی و عدم تحویل داروهای بدون نسخه به بیماران نظارت می شوند.
وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی گیلان بهترین عملکرد را در بخش تامین دارو در بخش دولتی انجام داده، خاطرنشان کرد: در گیلان در مورد اقلام دارویی هیچ زمان دچار مشکل نشده ایم.
حصاری درباره فرآیندهای نظارتی هر داروخانه اظهار داشت: هر داروخانه در سال چهار مرتبه مورد ارزیابی قرار می گیرد و با توجه به فعالیت بیش از 300 داروخانه در استان، نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از اجرای طرح تشدید نظارت ها بر داورخانه ها در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این طرح برای داروخانه ها و شرکت های توزیع دارو در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه 90 درصد محصولات گیلان دارای نشانگرهای رنگی تغذیه ای هستند، اظهار کرد: این نشانگرها، راهنمای سریع برای نشان دادن اطلاعات تغذیه ای محصولات غذایی درج شده روی محصولات برای آگاهی مصرف کنندگان از میزان مواد پرخطر در مواد غذایی است.
وی همچنین به تشریح برنامه های هفته سلامت در حوزه مسئولیت خود اشاره و تصریح کرد: در این هفته برنامه های مختلفی به منظور ارتقاء سطح اطلاعات مردم در زمینه دارو و غذا انجام گرفته است.
اول تا هفتم اردیبشهت هفته سلامت نام گرفته است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.