روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد: با توجه به آغاز فصل کشاورزی و رهاسازی آب سد سفیدرود، همچنین آبگذاری کانال های آب کشاورزی از صبح شنبه (هشتم اردیبهشت) جهت آبرسانی به اراضی شالیزاری، رودخانه ها ، نهرها و کانال های آبرسانی استان پر آب بوده و در صورت بی احتیاطی موجبات خسارت جانی و مالی می گردد.
در ادامه این اطلاعیه افزوده شده: از مسافران و هم استانی ها بخصوص کشاورزان و ساکنان حریم رودخانه ها و کانال های آبرسانی تقاضا می شود به جهت جلوگیری از هرگونه حادثه، موارد احتیاط و ایمنی را رعایت نموده و از ورود به رودخانه ها، کانال ها، انهار و تأسیسات آبی استان خودداری کنند.
در خاتمه این اطلاعیه اضافه شده: عدم رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به هشدارها در صورت بروز حوادث ناخوشایند ضمن تألم خاطر آسیب دیدگان، مشکلات فراوانی را برای شالیکاران سختکوش و مجموعه آب استان به همراه خواهد داشت.
کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز گفت: با توجه پایش شرایط استان و درخواست کشاورزان، رها سازی آب سد سفیدرود زودتر از موعد مقرر یعنی از هشتم اردیبهشت ماه انجام می شود.
وی تأکید کرد: کشاورزان از این فرصت حداکثر استفاده را برای کشت و عملیات زراعی و نشاء برنج داشته باشند.
سد سفیدرود (منجیل) در سال 1341 روی رودخانه سفیدرود در منجیل به منظور تامین آب شرب شهرها و کشاورزی جلگه استان گیلان با ظرفیت بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.
استان گیلان 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که حدود 80 درصد آبیاری اراضی آن از طریق سد سفیدرود در شهرستان رودبار تامین می شوند و اخیراً سد آیت الله بهجت (شهربیجار) برای آب شرب گیلان جایگزین آب شرب این سد شده است.
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.