به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری افزود: این طرح ها شامل 12 طرح اشتغال روستایی و هشت طرح فراگیر با 10 میلیاد و 892 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.
وی اظهار داشت: همچنین تاکنون 76 طرح متقاضیان شهرستان رشت، در ارتباط با اشتغال فراگیر و پایدار روستایی با 55 میلیارد و 935 میلیون تومان مصوب شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های طرح های اشتغالزایی را افزایش داده ایم، تصریح کرد: متقاضیان طرح هایی از جمله پرورش دام غیرصنعتی در سامانه کارا ثبت نام انجام دادند که هیچ پاسخی دریافت نمی کردند و با بیان این موارد در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری روز گذشته استان گیلان به ریاست استاندار، قرار شد که از ظرفیت وام های اشتغال خانگی برای طرح هایی این چنینی استفاده شود.
فرماندار رشت بیان داشت: در این راستا، طرح هایی در رابطه با نوغانداری، پرورش دام سنگین، سبک و نیمه صنعتی، احداث بازارچه های محلی در ورودی شهرها و روستاها، طرح هایی در زمینه صنایع دستی و فرش هم پذیرفته می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی پرونده های متقاضیان طرح های اشتغالزایی خاطرنشان کرد: پرونده در کمیته فنی شهرستان تایید شد و خود به خود در کمیته فنی استان تایید می شود.
وی با تاکید بر لزوم همکاری با متقاضیان طرح های اشتغالزایی و اینکه این افرد نباید هیچ هزینه اضافی متحمل شوند، اظهار کرد: تسهیلات اشتغالزایی علیرغم همه محدودیت ها، از سوی دولت برای رفاه مردم گذاشته شده تا در چرخه اقتصاد ورود کنند.
فرماندار رشت با بیان اینکه نه تنها ارزیابی استان ها بلکه ارزیابی کشور در موضوع اشتغال است، اضافه کرد: همه مسئولان اداره ها و بخشداران رشت بایستی در بخش اشتغالزایی روزانه رصد داشته و تغییرات اطلاعات و آمار در زمینه اشتغال نیز بایستی مشخص باشد.
در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت هریک از مسئولان اداره ها به بیان اقدمات انجام شده در این باره پرداختند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.