به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت در جمع خبرنگاران افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری رشت که از جمله مسکن مهر را در بر می گیرد، با اعتبارات استانی و ملی کار می شود و اهتمام داریم این پروژه تا پایان سال، به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اولویت بودن ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود به لحاظ زیست محیطی بیان داشت: در خصوص این محل که تصفیه خانه آب رشت و نیز چند شهرستان پیرامون است، با توجه به مشکلاتی که در تامین آب سالم مردم داشتیم؛ این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خرید تضمینی شرکت آب و فاضلاب کشور ایجاد می شود و منابعی که سپس به سرمایه گذار برگشت داده می شود؛ از منابع ملی خواهد بود.
استاندار گیلان ادامه داد: در زمان حاضر پیشرفت این پروژه خوب است، پیمانکار نیز قول داده که تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: در رابطه با خط انتقال آب ورودی به این تصفیه خانه و آبی که از سد آیت الله بهجت است، شرکت آب منطقه ای استان مناقصه را برگزار کرده؛ گرچه اکنون با ورود آب مشکل نداریم اما با خطوط لوله، ورود ایمن تر و سالم تر می شود.
به گفته سالاری، اگر پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد و خط انتقال تامین نشده باشد؛ در تامین آب ورودی این مکان برای تصفیه آب شهرها و روستاهای پیرامون در خروجی آن شبکه ها، تعمیراتی نیاز دارد که در دست اقدام است.
همچنین نشست استاندار گیلان با مدیران صنعت آب استان با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.