یونس محمودی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه بوم گردی این شهرستان اظهار داشت : در کارگروه بوم گردی استان گیلان 245 منطقه و مکان بوم گردی سهمیه شهرستان املش پیش بینی شده که ظرفیت شهرستان املش در کارگروه شهرستانی 311 منطقه و محله قابل افزایش بوده و تاکنون 208 مورد آن شناسایی و معین شده اند.
وی افزود: کارگروه بوم گردی شهرستان وظیفه دارد طرح های بوم گردی هر یک از سرمایه گذاران محلی و غیربومی را که در 16 مورد مطالعه و سپس آن را برای تأئید نهایی به کارگروه بوم گردی استان ارسال نماید.
وی خاطرنشان کرد: طرح های بوم گردی مخصوص مناطق روستایی بوده و اولویت آن برای روستاهای دارای طرح هادی و یا روستاهای هدف گردشگری است که برای اجرای آن بین 15 تا یکصد میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت اعطا می شود.
فرماندار املش گفت: حداقل زمین مورد نیاز برای اجرای طرح های بوم گردی 500 متر مربع و میزان تسهیلات برای احیاء بنا 15 میلیون و برای احداث 20 میلیون به بالاست که البته سازه ها باید براساس تیپ و نقشه ی ارائه شده از سوی سازمان نظام مهندسی در متراژهای معین احداث شود.
فرماندار املش گفت: املش دارای دو قطب کشاورزی و گردشگری است و از جاذبه های بکر طبیعی و بناهای تاریخی در مناطق جلگه، کوهپایه و کوهستانی برخوردار است که این باعث شده شهرستان املش در زمینه بوم گردی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
شهرستان املش با2بخش مرکزی ورانکوه در75کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
7291 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.