شهرام حسین نژادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : آسیب های چهارشنبه سوری اغلب در نواحی سر، دست و صورت مشاهده می شود و مواد محترقه نباید در جیب یا کیف نگهداری شود و در صورت بروز حادثه، مرکز فوریت های پزشکی 115 آستارا آماده خدمات رسانی است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب ها از انداختن قوطی های اسپری، حشره کش و اشیای شیشه ای در آتش خودداری شود و زنان باردار مگر به ضرورت از منزل خارج نشوند و مردم، فرد دچار سوختگی را از محل حادثه به محل امن منتقل کنند.
سیروس وظیفه مسئول واحد آتش نشانی شهرداری آستارا نیز گفت: در چهارشنبه سوری سال گذشته حدود پنج آتش سوزی لاستیک با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شده بود.
وی افزود: کودکان و نوجوانان از پرتاب ترقه و مواد آتش زا از پنجره منازل به خیابان خودداری کنند و با صدای ناهنجار، لحظات شیرین مردم را تلخ نکنند.
وی اظهار کرد: پرتاپ مواد آتش زا مانند فشفشه روی درختان، پشت بام ها و بالکن منازل و آتش زدن لاستیک در معابر از عوامل بروز آتش سوزی است و نباید به این کارها اقدام شود و وجود شیلنگ آب یا کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه در محل آتش چهارشنبه سوری ضروری است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و در مرکز فوریت های پزشکی 115 آن، 21 نیروی انسانی و در واحد آتش نشانی شهر آستارا 17 نیروی انسانی فعالیت می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.