به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت غروب پنجشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال فعالیت آموزش عالی در استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: حتی در شاخص های توسعه انسانی در کنار مباحث اقتصادی که تولید ناخالص سرانه در آن مطرح می شود، در کنار موضوع بهداشت که امید به زندگی را به همراه دارد؛ شاخص مهم آموزش مطرح است.
وی اظهار داشت: بنابراین کشور برای دستیابی به توسعه حتما بایستی به آموزش توجه داشته باشد و در آن سرمایه گذاری کند که در این راستا در بودجه سال آینده، 57 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پژوهش اختصاص داده شده است.
به گفته نوبخت، 100 درصد اعتباراتی که برای حوزه های آموزش عالی و آموزش و پرورش پیش بینی و تعیین شده ، دریافت می کنند.
وی با اشاره به فرصت اشتغالزایی برای سال آینده بر اساس بودجه 97 بیان داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، حدود 70 درصد 838 هزار فرصت شغلی سال آینده، از فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهند بود بر این اساس در بحث توسعه دانشگاه و کسانی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، جایگاه ویژه ای دارد.
بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
همچنین دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.