هادی نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح یادشده فردا ،هفدهم اسفند ماه (سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی )همزمان با سراسر کشور در 19 کتابخانه گیلان اجرا می شود.
وی اظهار کرد:کتاب باید در سطح جامعه با عنوان یک موضوع اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و ترویج کتاب و کتابخوانی نباید تنها محدود به یک قشر خاصی باشد بلکه باید تمایل به کتاب و کتابخوانی در میان آحاد جامعه اشاعه شود.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: اگر به دنبال وقوع اتفاقات مثبت برای حوزه کتاب و کتابخانه ها هستیم باید تلاش کنیم کتابخوانی به یک گفتمان تبدیل شود.
نوری با اشاره به اینکه در این زمینه یادشده در پی برگزاری نشست های تخصصی برای اقشار مختلف در استان هستیم، خاطرنشان کرد: این تصور که کتاب تنها محدود به کتابخانه ها باشد باید تغییر کند.
وی از همه مسئولان استانی، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه، علما، چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی، اصحاب رسانه و عموم مردم فرهنگ دوست و کتابخوان گیلان دعوت کرد تا با حضور در کتابخانه های عمومی و بازدید از این اماکن فرهنگی با خدمات نوین کتابخانه ای آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه گردی موجب افزایش مخاطبان کتابخانه ها می شود، خاطرنشان کرد: هفدهم اسفند ماه عضویت در کتابخانه ها، برای عموم بازدید کنندگان به صورت افتخاری انجام خواهد شد.
گفتنی است طرح ملی کتابخانه گردی از صبح روز پنجشنبه17 اسفند و از ساعت 7:30 صبح تا 19 در کتابخانه های عمومی میرزا کوچک جنگلی(سلیمانداراب)، خاتم الانبیاء(ص) و کودکان باران رشت و همچنین کتابخانه های مرکزی15 شهرستان در گیلان میزبان دوستداران کتاب خواهد بود.
107 کتابخانه عمومی در گیلان فعال است.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.