یونس رنجکش فرماندار آستارا عصر شنبه در حاشیه ورود این قطار در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این قطار از روسیه تا ایران، چهار هزار و 300 کیلومتر را طی کرده و ارزش بار آن، 132 هزار دلار است.
وی اظهار داشت: بار قطار در بارانداز، تخلیه و با کامیون ها به مقاصد خود در ایران منتقل خواهد شد و بر اساس توافق اداره کل گمرک آستارا و شرکت راه آهن، ورود قطار از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز آستارا در استان گیلان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: به منظور توسعه حمل و نقل خط ریلی آستارا-آستارا، باید زیرساخت های بارانداز، هر چه سریع تر توسط دستگاه های متولی فراهم شود.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و امسال با تحقق آن، قطارهای جمهوری آذربایجان و روسیه، عبور آزمایشی خود را از این مسیر تجربه کردند و در آینده با اتصال آن به راه آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران فعال خواهد شد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.