به گزارش خبرنگار ایرنا، قربانعلی محمدپور روز دوشنبه در سی و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور در صحن شورا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی و شهرداری رشت نیز بایستی کمک کنند تا عملیات اجرایی این دستگاه زباله سوز در فروردین یا هفته زمین پاک آغاز شود.
وی با اشاره به اهمیت راه اندازی دستگاه زباله سوز در کلانشهر رشت با توجه به مشکلات دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: این دستگاه می تواند روزانه 600 تن زباله را مدیریت و ساماندهی کند.
مدیرکل محیط زیست استان گیلان با بیان این که بایستی سه دستگاه زباله سوز در استان داشته باشیم، تصریح کرد: راه اندازی یک دستگاه زباله سوز 500 تنی در شرق و یک دستگاه 500 تنی در غرب به اضافه دستگاه 600 تنی در رشت از برنامه ها است.
وی با بیان این که پسماندهای خانگی مهمترین مشکل در استان گیلان است، اظهار داشت: بایستی برای رفع این مشکل با جدیت ورود کنیم، ابتدا اعتقاد به آموزش در کنار تکنولوژی را داریم و بعد برخوردهای قانونی انجام گیرد.
محمدپور درباره ضرورت فعالیت تصفیه خانه های بیمارستانی بیان داشت: هیچ بیمارستان دولتی، خصوصی و واحد درمانی به بهره برداری نخواهد رسید مگر این که از تصفیه خانه برخوردار باشد.
مدیرکل محیط زیست استان گیلان با تاکید بر این که برای رفع هر معضل اجتماعی و زیست محیطی بایستی در کنار هم باشیم، اضافه کرد: برای رفع مشکل سنبل آبی در کنار هم بودیم اکنون این مشکل مرتفع شده است.
سی و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور مسوولانی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان گیلان برگزار شد.
جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن،خاک و آب را آلوده و موجب رنجش اهالی این منطقه شده است.
در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.
شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است و شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.