به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، مصطفی سالاری در کارگروه تنظیم بازار استان از آمادگی کامل در تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد و افزود: ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز نظیر گندم ؛مرغ منجمد ، سیب ، پرتقال به صورت کامل در استان انجام شده است .
وی متذکر شد: کنترل نکردن بازار، امکان افزایش تورم و متحمل شدن فشار اقتصادی به مردم را در پی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیق و تنظیم بازار در جلوگیری از این مشکل بسیار حائز اهمیت می باشد .
سالاری بر ضرورت تشدید بازرسی ها توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی در این ایام تاکید و خاطر نشان کرد : سازمان تعزیرات می بایست رسیدگی به پرونده ها را حداکثر در ظرف مدت یک روز به انجام رساند تا اثرات آن هرچه سریعتر مشاهده شود.
استاندار گیلان، همکاری تمامی دستگاهها برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در این ایام را ضروری دانست و اظهار داشت : نباید اجازه دهیم در این ایام مردم هزینه های پیش بینی نشده ای را متحمل شوند .
وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از فرصت حضور گردشگران در استان تاکید و تصریح کرد: باید با فراهم کردن زمینه دسترسی آسان گردشگران به بازار شاهد رونق کسب و کار و بازار باشیم .
استاندار گیلان حضور گردشگران در این ایام را فرصتی برای فروش بیشتر کسبه و بازاریان دانست و خاطرنشان کرد : البته در تحقق این مهم ، نحوه هدایت گردشگران بسیار حائز اهمیت است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود .
وی ادامه داد : باید زمینه ای فراهم شود تا جمعیت بیشتری از گردشگران به نقاط مرکزی و بازار شهر حضور یابند تا موجبات رونق بیشتر بازار گردد .
سالاری در ادامه با تاکید بر لزوم کنترل اقلام اساسی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از چرخه آن متذکر شد: باید نظارت قیمتی و بهداشتی دقیق کالا وجود داشته باشد .
استاندار گیلان سرعت در رسیدگی و تصمیم گیری ها توسط دستگاها را ضروری دانست و گفت : دستگاههای اجرایی در ایام تعطیل باید فعالتر از ایام کاری در صحنه حضور داشته باشند .
گیلان یکی از پنج استان اول مقصد گردشگری کشور است و سالانه پذیرای افزون بر 30 میلیون گردشگر است.
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.