به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از پایانه های حمل و نقل باری و مسافری این شهرستان افزود: مشکلات و نابسامانی های موجود در مدیریت این بخش زیاد است و در شأن دروازه ورودی جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی اضافه کرد: تردد کامیون ها و تریلی ها به دلیل نبود امکانات و زیرساخت، هزینه های زیادی را برای آستارا در پی داشته است.
وی با اشاره به اینکه به شهرستان آستارا باید نگاه ملی شود، اظهار کرد: هیچ خدمات مناسبی از نظر توسعه زیرساخت‌ها در پایانه های مسافری و حمل و نقل بار آستارا دیده نمی شود و انتظار داریم مسئولان در این زمینه توجه جدی داشته باشند.
فرماندار آستارا مهمترین مشکل در این حوزه را عدم پی گیری و مطالبه مناسب مدیران از دستگاه های ذی ربط عنوان و تصریح کرد: در رابطه با وضعیت نامناسب پایانه حمل و نقل بار در ورودی شهر آستارا با مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان گفت و گو کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال مشکلات آن برطرف شود.
وی افزود: انتظار داریم از محل درآمدهای گمرک و پایانه مرزی به صورت شفاف برای رفع مشکلات این شهرستان مرزی هزینه شود.
رنجکش تاکید کرد: آستارا دارای مرز زمینی، دریایی و ریلی است اما از نظر وضعیت خدمات دهی و زیرساخت ها در این شهرستان محرومیت های بسیاری وجود دارد.
در سال گذشته 28 هزار و 394 دستگاه کامیون برای ورود بار و 36 هزار و 785 دستگاه کامیون برای خروج بار از مرز زمینی آستارا تردد کرده اند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرز این شهرستان سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.