به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پارسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای مشارکت های مردمی شهرستان املش بیان کرد: ماهانه 1.5 میلیارد تومان اعتبار یارانه دولتی برای نگهداری معلولان گیلانی اختصاص می یابد که 80 درصد آن برای نگهداری 2هزار و 500 معلول 36 مرکز شبانه روزی استان در نظر گرفته می شود و 20 درصد باقیمانده برای معلولانی که در منزل نگهداری می شوند، اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: برای احداث مسکن خانواده های دارای یک معلول، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر، 18 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود و این مبالغ ، غیر از 18 میلیون تومانی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانواده های دارای معلول اعطا می کند.
به گفته پارسی ، برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در گیلان، مرکز فوریت های اجتماعی تاسیس شده و در شهرستان های املش وسیاهکل نیز در سال آینده این مرکز افتتاح خواهد شد.
تا زمان حاضر 42 هزار معلول در گیلان شناسایی شده اند که 2 هزار و 500 نفر از آنان در 36 مرکز شبانه روزی و بقیه در 34 مرکز روزانه از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند.
یونس محمودی فرماندار شهرستان املش نیز در این جلسه گفت: 130معلول و 301 زن سرپرست خانوار در املش تحت پوشش بهزیستی هستند و در سال جاری برای یک خانواده دارای سه معلول در روستای نرکه از توابع بخش مرکزی، یک واحد مسکونی احداث شده است.
شهرستان املش با 2 بخش مرکزی و رانکوه در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7291/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.