به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش غروب سه شنبه در جلسه هماهنگی همایش یاد شده در هتل اسپیناس آستارا افزود: آستارا دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های اقتصادی، کشاورزی و تجاری است اما مغفول مانده و با برگزاری همایش های علمی باید توانمندی ها را معرفی کرد.
وی اضافه کرد: 160 مقاله در حوزه های کشاورزی، صادرات، برنامه ریزی شهری، گردشگری و بندر و کشتیرانی به دبیرخانه همایش ارسال و از بین آنها، 150 مقاله برای داوری انتخاب شده است.
رنجکش اظهار کرد: در این همایش از چهره های علمی و سیاسی کشور جمهوری آذربایجان نیز حضور خواهند داشت و رسانه ها باید برای پوشش بخش های مختلف آن همت کنند.
وی تصریح کرد: این همایش در روزهای 26 و 27 بهمن ماه در هتل اسپیناس آستارا برگزار می شود و در کنار آن، نمایشگاهی از توانمندی های صنعتی، تولیدی، گردشگری و علمی آستارا برپا خواهد شد.
فرماندار آستارا افزود: 500 نفر از میهمانان همایش در روز 27 بهمن ماه از جاذبه های اقتصادی، فرهنگی و طبیعی آستارا نظیر راه آهن، بندر، گردنه حیران، موزه حکیم نظامی و تالاب استیل دیدن خواهند کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.

** دعوت از سرمایه گذاران برای ایجاد باشگاه پروازی در آستارا
فرماندار آستارا از سرمایه گذاران خواست برای ایجاد باشگاه های پروازی به منظور توسعه گردشگری در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.
به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در بازدید از نمایشگاه توانمندی های نیروی هوایی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گفت: حضور سرمایه گذاران این رشته در آستارا می تواند در ابعاد مختلف برای این شهرستان مفید باشد.
وی افزود: آستارا به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری، سودآوری بالایی در خدمات تفریحی، سرگرمی و امدادی برای سرمایه گذاران خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست های دولت و حمایت استانداری گیلان از توسعه بسترهای خدمات گردشگری، مانعی برای فعالیت سرمایه گذاران در آستارا وجود ندارد.
نمایشگاه توانمندی های نیروی هوایی شامل فن آوری های نوین و پیشرفته، شبیه سازی هواپیما، سلاح و مهمات، سامانه های الکترونیکی، هواپیمای شکاری صاعقه، رهگیر اف 5 ، بمب افکن میگ 29، سامانه های دفاع هوایی و جنگ های نوین و تجهیزات راداری به مدت 10 روز در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز بر پا شد.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشار:کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.