به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان افزود: جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان ایجاد شده و نگاه به آستارا باید تغییر کند.
وی اظهار کرد: دولت با سرمایه گذاری و مشارکت جمهوری آذربایجان، خط ریلی آستارا - آستارا را به ثمر نشاند و فرصت های سرمایه گذاری آستارا در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد.
رنجکش اضافه کرد: خط ریلی آستارا - آستارا نقطه کانونی کریدور شمال - جنوب کشور است و تاثیر آن در حوزه تجارت خارجی غیرقابل انکار خواهد بود.
وی با بیان اینکه بازار آستارا تحت تاثیر خط ریلی آستارا-آستارا قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بازار ساحلی آستارا به علت نگاه و مدیریت سنتی، پویا نیست و باید ارائه خدمات واحدهای صنفی بازار متناسب با موقعیت خط آهن باشد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: دولت باید در حوزه سرمایه گذاری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی حمایت کند.
ولی داداشی ارتباط بخش خصوصی با دانشگاه ها و مراکز علمی را ضروری خواند و تصریح کرد: فرصت های سرمایه گذاری آستارا باید احصا شود و بارانداز راه آهن این شهرستان به مساحت 70 هکتار، بهترین فرصت سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.
همایش ملی فرصت های و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا با حضور چهره های علمی و مسئولانی از نقاط مختلف کشور در هتل اسپیناس این شهرستان آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشار:کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.