رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت گفت: سیاست‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر نباید تبدیل به راه فراری برای سودجویان شود.

به گزارش ایلنا از رشت، چهل و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری در تالار شورا با دستور بررسی طرح بخشودگی عوارض در ازای بهسازی نمای ساختمان، الزام شهرداری به مذاکره با بانک‌ها برای استفاده از تسهیلات بانکی برای مودیان برگزار شد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهر ی رشت با اشاره به طرح تقسیط بدهی زیر صد میلیون مودیان و تصویب استفاده مودیان از تسهیلات بانکی در کمیسیون برنامه و بودجه،سیاست های شورای پنجم را ایجاد توازن مابین توجه به حقوق شهروندان و علی الخصوص اقشار کم درآمد و آسیب پذیر و تحقق مطالبات شهرداری جهت توانایی برای ارائه خدمت به شهروندان دانست و با ذکر این مورد که باید توجه داشت که سیاست های حمایتی از اقشار آسیب پذیر نباید تبدیل به راه فراری برای سودجویان شود خواستار نگاهی کارشناسی و دور از هیجان زدگی به امور شد.

رسولی با بیان این موضوع که قوانین تدوین شده در خصوص سکونتگاهای غیر رسمی باید بر طبق مبانی الگوی مصرف وضع شود به لزوم تشخیص قانونمند آنها از طریق طرح سامان دهی سکونت گاهها تاکید کرد.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به سیما و منظر شهری،طرح بهسازی نمای ساختمان ها را یک طرح مشارکتی فی ما بین سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت و مالکین دانست که با اجرای آن خدمات شهرداری برای شهروندان ملموس تر خواهد بود و این کار را یک کنش جهادی در راستای تحول منظر عمومی شهر دانست.

رسولی با ابراز تاسف از فقدان یک سیاستگذاری کلی در این حوزه نبود هارمونی در نماهای موجود در یک منطقه و خیابان را آزاردهنده دانست و خواستار فرهنگسازی،بکارگیری از نظرات کارشناسی اساتید معماری و نظارت بیشتر در بحث اجرای نمای ساختمان‌ها شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.