به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام حسین نژادی روز دوشنبه در جلسه اعضای این تیم در شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: بیماری آنفلوانزا از طریق مرغ زنده و پرندگان به انسان منتقل می شود و نگهداری کنندگان مرغ‌های خانگی و صاحبان مرغداری‌ها در صورت مشاهده‌ بیماری در ماکیان، مراتب را به شبکه بهداشت و دامپزشکی اطلاع دهند.
وی اضافه کرد: این بیماری 2 نوع ان (n) و اچ (h) دارد و کنترل بهداشتی خودروهای انتقال پرنده‌ها و مرغ زنده، ممنوعیت انتقال پرنده‌ها از دیگر استان‌ها و مصرف نکردن مرغ زنده از مهمترین راه‌های پیشگیری از آن است.
حسین نژادی خونریزی پوست بدن را از علائم بیماری آنفلوانزا در ماکیان عنوان کرد و گفت: شیوع این بیماری بین ماکیان غیر قابل پیش بینی و سرعت انتقال آن بالا است و تنها راه مقابله، معدوم کردن ماکیان بیمار است.
بهرام پورضرب رئیس شبکه دامپزشکی آستارا نیز در این جلسه گفت: بازرسی مکان های عرضه مرغ و پرنده و پایش تالاب ها به صورت جدی از اول دی ماه آغاز شده و با وجود مهاجرت پرندگان مختلف از مناطق سردسیر، موردی از تلفات ناشی از آنفلوانزا در این شهرستان گزارش نشده است.
وی اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق تماس با مدفوع، ترشحات بینی، دهان و چشم پرنده آلوده به انسان منتقل می شود و فضای شلوغ و غیربهداشتی عرضه تخم مرغ و پرندگان، می تواند محل پخش ویروس آن باشد.

** فرماندار آستارا: زیرساخت های گردشگری بخش لوندویل توسعه یابد
فرماندار آستارا گفت: زیرساخت های گردشگری بخش لوندویل این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه هایی نظیر آبشار لاتون و نوار ساحلی باید توسعه یابد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در بازدید از شهرداری لوندویل افزود: لوندویل، شهری در مسیر جاده است ولی قابلیت های آن به خوبی درک نشده است.
وی اضافه کرد: جذب سرمایه گذار و سپردن فعالیت های عمرانی به بخش خصوصی موجب رونق مدیریت شهری می شود و باید اعتماد سرمایه گذاران را با پشتوانه های قانونی جلب کنیم.
وی با اشاره به اینکه فضای عمومی شهر لوندویل باید تغییر یابد، خاطرنشان کرد: شورا و شهردار با همکاری و ثبات در مدیریت می توانند به توسعه شهری کمک کنند و فرمانداری هم از هرگونه برنامه توسعه شهری حمایت خواهد کرد.
فرماندار آستارا اظهار کرد: فراهم کردن بستر دستیابی به توسعه شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است و هر بخش و حوزه اجرایی باید ماموریت های خود را به درستی انجام دهد.
وی اضافه کرد: تغییر و خروج از بافت مدیریت سنتی از الزامات مدیریت شهری است و اعضای شورا، شهردار و دیگر دستگاه های مستقر در لوندویل باید به سمت برنامه ریزی های جدید حرکت کنند.
شهر لوندویل، مرکز بخش لوندویل شهرستان آستارا با بیش از 12 هزار نفر جمعیت در محور آستارا- تالش واقع شده و شورای اسلامی این شهر پنج عضو اصلی دارد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 2 بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.