مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: استان گیلان از استان های پایلوت در اجرای طرح سامانه نسخه الکترونیک و حذف نسخه در مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان است که تاکنون در یکصد مطب متقاضی اجرای این طرح در حال اجرا است.
محمدحسین شهدی نژاد عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: سامانه نسخه الکترونیک و حذف نسخه در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی در راستای مکانیزه کردن خدمات و حرکت به سمت دولت الکترونیک در برنامه ششم توسعه این سازمان در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: تشکیل پرونده الکترونیک، حذف دفترچه و نسخه کاغذی، اصلاح مشکلات ناشی از ناخوانا بودن نسخه، امکان صدور دستور بستری یا ارجاع، صدور گواهی استعلاجی و یا صورتحساب بیمه های تکمیلی، امکان پرداخت به روز به پزشکان، قابلیت دریافت بخشی از نسخه از یک داروخانه و بقیه از داروخانه دیگر بدون تمدید یا تجویز نسخه مجدد، کاهش مراجعه بیمار و بیمه شده به بخش های بیمه ای و دولتی و ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات درمانی از مزایای این طرح است.
شهدی نژاد با بیان این که در 9 ماه گذشته امسال، افزون بر هفت میلیون و 327 هزار نفر به مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان گیلان مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد هفت میلیون و 256 هزار نفر از خدمات سرپایی طرف های قرارداد بهره بردند و بقیه در این مراکز بستری شدند.
وی اظهار داشت: به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان بیش از 170 هزار مورد نسخه دارویی طرف های قرارداد و بیش از یک میلیون نفر از خدمات پاراکلینیک ارائه شده بدون حضور بیمار یا طرف های قرارداد در بستر سیستم الکترونیکی تایید شد.
در زمان حاضر، تامین اجتماعی استان گیلان دارای، بیش از 114 هزار مستمری بگیر است.
404 هزار بیمه شده اصلی با افراد تحت تکفل آنها یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان گیلان هستند.
تامین اجتماعی استان گیلان دارای 28 شعبه اجرایی، هفت واحد اقماری و پنج واحد کارگزاری است.
خبرنگار:شادی خورشیدی سدهی**انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.