به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا، یونس رنجکش در آئین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی در فرمانداری این شهرستان افزود: تلاش های بسیاری در این سال ها از سوی متولیان امر برای اعتلای مسیر قرآنی انجام شده است.
وی اضافه کرد: اگر در مسیر تعالی آموزه های قرآنی قرار بگیریم، بسیاری از چالش‌ها و دغدغه‌های جامعه رفع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده شهرستان، اعتباری برای ساخت دارالقرآن در نظر خواهیم گرفت، اظهار کرد: با توجه به جایگاه مرزی آستارا و ظرفیت موسسه های قرآنی، بستر برگزاری مجامع قرآنی در این شهرستان فراهم است.
در ادامه این نشست از فعالان و پیشکسوتان قرآنی تجلیل شد.

**برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری ملی در آستارا
محفل انس با قرآن با حضور محمد اسمعیلی قاری برجسته کشور در مسجد محمد رسول الله (ص) آستارا برگزار شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا شامگاه یکشنبه در این آئین گفت: انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) برای ایجاد جامعه اسلامی و قرآنی تلاش کردند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: خانواده ها فرزندان خود را برای عمل به آرمان های انقلاب اسلامی آماده کنند تا جامعه اسلامی، بیش از پیش به سمت سعادت و موفقیت پیش برود.
وی اظهار کرد: جاری شدن پیام های قرآن در زندگانی انسان ها ارزشمند است و هر کس به سمت این کلام معنوی برود، در دنیا و آخرت به سعادت حقیقی دست می یابد.
در ادامه این آئین، به تلاوت قران پرداخته شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار موسسه فعال قرآنی است.

** برگزاری یادواره شهدای 2 روستای آستارا
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا غروب یکشنبه در یادواره شهدای روستاهای خسرو محله و سیرالیوه بخش لوندویل آستارا در مسجد امام حسین خسرو محله گفت: شهدا قهرمانان حقیقی انقلاب اسلامی هستند و یاد و خاطره آنها باید در اذهان ملت آزاده ایران ماندگار شود.
وی اضافه کرد: باید فرهنگ ایثار و مقاومت با استمرار برنامه های فرهنگی در جامعه، به خوبی حفظ و حراست شود.
وی اظهار کرد: مدیون خون شهدا هستیم و باید با الگوگیری و عمل به وصایای شهدا، راه آنان را در زندگی ادامه دهیم و اگر جانفشانی شهدا و ایثارگران نبود؛ اقتدار، عزت، افتخار، امنیت و آرامش را نداشتیم.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهیدان از دیگر بخش های این مراسم بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید گلگون کفن را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار:یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.