به گزارش خبرنگار ایرنا عیسی کلانتری غروب پنجشنبه در مراسم افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت، با بیان اینکه معضل پسماند از مشکلات استان های شمالی است، افزود: مبلغ دو میلیارد دلار برای ساماندهی معضل پسماند استان های شمالی پیش بینی شده بود که به نحوی، در مجلس شورای اسلامی مورد تایید واقع نشد.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به معضل پسماند و محیط زیست ادامه داد: شدت آلودگی ناشی از پسماندها و شیرابه های آن، زندگی مردم این مناطق را به خطر انداخته و با توجه به حضور شمار زیادی از گردشگران در این استان ها و زباله های تولیدی حاصل از این مسئله، باید برای معضل پسماند تدابیری درست و اصولی اتخاذ شود.
کلانتری با بیان اینکه در سرمایه گذاری برای استان های گیلان و مازندران به آنها ظلم شده، ظرفیت کشاورزی را برای ارتزاق، درآمدزایی و اشتغال محدود دانست و به سیاست های نادرست پیشین برای توسعه صنعتی این مناطق اشاره و خاطرنشان کرد: آنگونه که لازم بوده؛ در خصوص سرمایه گذاری، ارزش افزوده و اشتغال در این استان ها موفق نبوده ایم.
وی با تأکید بر اینکه گیلان و مازندران ظرفیت های بسیاری برای توسعه صنعتی دارند که معارض با محیط زیست هم نیست، گفت: فعالیت های اقتصادی بدون وابستگی به نفت، تخریب نکردن محیط زیست، برهم نزدن نظم اجتماعی و پایمال نکردن حقوق نسل های آینده، چهار اصل توسعه پایدار در دنیاست و در چارچوب همین اصول، می توان هر فعالیتی که توجیه اقتصادی داشته باشد، انجام داد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ضمن حفظ محیط زیست، برای رفاه مردم و توسعه نیاز به صنایع بیشتری داریم اما در عین حال، صنایع نیز باید محیط زیست و اصول زیست محیطی را حفظ کنند.
کلانتری آلودگی هوا ، پسماندها ، احیاء تالاب ها و جلوگیری از ریزگردها را از اولویت های تعیین شده رئیس جمهوری در حوزه محیط زیست کشور عنوان و بیان کرد: عزم دولت آن است که به خواسته های بحق مردم رسیدگی شود و برای این مهم، مدیران باید جسارت و جرأت داشته باشند.
وی با تصریح اینکه کسی مانع انجام وظایف دستگاه نظارتی نیست، گفت: دستگاه نظارتی نیز باید بداند تا حدی پیش برود که قدرت تصمیم گیری مدیران محفوظ بماند؛ در برخی استان ها مدیران جرأت تصمیم گیری را از دست داده اند، تائیدیه از تهران می گیرند و بعد اقدام می کنند.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به سی و نهمین دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همه باید شفافیت لازم را داشته باشند، سیستم های نوین اطلاع رسانی موجب شده اگر کسی نتواند وظیفه اش را درست انجام دهد، قابل کتمان نباشد.
کلانتری با بیان اینکه دولت مظلوم واقع شده، گفت: در پاره ای موارد، حتی خدماتی که دولت با امکانات محدودی که دارد، برای مردم انجام داده؛ بدرستی به آگاهی عمومی نمی رسد و دهه مبارک فجر، یکی از فرصت های خوب برای تبیین خدمات به محضر مردم است.
وی با اشاره به اینکه عده ای بین مردم نا امیدی تزریق می کنند، گفت: اهتمام دولت، انجام خدمت رسانی بی وقفه است و باید از پراکندن ناامیدی در جامعه، پرهیز شود.
بازدید از رودخانه زرجوب رشت، پناهگاه حیات وحش سلکه، افتتاح پروژه هایی در شهرک صنعتی سفیدرود و همچنین افتتاح همزمان ساختمان های تازه ساخت اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه و اداره پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به گیلان بود.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.