به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: استفاده از مشارکت‌های مردمی فقط برای توسعه مدارس نیست، بلکه راه های مشارکت گسترده، مهم و تاثیرگذار است و طریقه های آن باید با بهره گیری از ظرفیت های قانونی شناسایی و به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران مدارس باید در همه حوزه‌ها با استفاده از قدرت قانونی و اداری خود، چشم انداز خوبی را برای توسعه مدارس ترسیم کنند.
وی با بیان اینکه باید از توان و مهارت اعضای انجمن اولیا و مربیان در حوزه تربیت و آموزش استفاده کرد، گفت: نباید کلاسی در مدرسه ای تعطیل شود و باید از فضای آموزشی مدارس به نحو شایسته استفاده شود.
رنجکش با اشاره به اینکه برخی از مدارس به خصوص در روستاهای این شهرستان بلا استفاده است، افزود: ساماندهی این مدارس با هدف راه اندازی مراکز فرهنگی یا گردشگری باید در دستور کار آموزش و پرورش و دستگاه های متولی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تا مهر ماه سال آینده مدرسه های دهخدای بخش لوندویل و مسعودپی آستارا با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه گفت: معلمان در کنار مسائل آموزشی باید دغدغه تربیت و پرورش دانش آموزان را داشته باشند و نیاز به علوم انسانی بیشتر از دیگر علوم است.
وی افزود: اگر به جامعه علوم انسانی آموزش داده نشود، مردم توانایی ورود و تاثیرگذاری در حوزه‌هایی نظیر سیاست، اقتصاد و اخلاق را نخواهند داشت.
وی توجه به مسائل بهداشتی دانش آموزان، به خصوص در پیشگیری از بیماری شپش را ضروری خواند.
سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه بیان کرد: روند اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش آستارا مطلوب است و بیشتر مصوبات حوزه های آموزشی، پرورشی، اداری، مالی، عمرانی، رفاهی و پ‍ژوهشی اجرا شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 16 هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.