شهردار رشت در نشست هم اندیشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: باید با خلق ثروت و عمران و آبادانی شهر، فضایی مناسب برای ایثارگران فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی در  نشست هم‌اندیشی با بهبود نصیری دبیر مجمع ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ضمن ابراز امیدواری به انجام کارهای فرهنگی ماندگار توسط این مجموعه گفت: ۳۷۳۰ عضو جامعه ایثارگران اعضای گلچین یک جامعه و جمعی مقتدر برای حفظ و حراست از ارزش‌ها و برنامه‌های نظام هستند.

 نصرتی با بیان اینکه انتقادات سازنده است اما صرفا با انتقاد کارها پیش نمی‌رود افزود: باید در کنار هم به انتظارات اجتماعی پاسخ مناسبی بدهیم و باید بپذیریم که اهداف مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی و دولتی زمانی محقق می‌شود که در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشیم و با هم افزایی از یکدیگر حمایت کنیم.

وی در بخشی از اظهارات خود اشتغالزایی و رونق کسب و کارهای مولد را از جمله انتظارات مهم جامعه برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوانی که در این استان در حوزه گردشگری وجود دارد باید با فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران در راستای ثبات و رونق اقتصادی این شهر و تحقق انتظارات جامعه گام برداریم.

شهردار رشت ضمانت بازگشت سرمایه را از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمایه‌گذاران برشمرد و خاطر نشان کرد: با حضور ۳۶میلیون گردشگر سالانه، عرضه و تقاضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این استان وجود دارد و با ثبات مدیریتی و هم‌افزایی دستگاه‌ها امنیت سرمایه‌گذاری و شرایط بازگشت سرمایه فراهم خواهد بود.

مسعود نصرتی تصریح کرد: امروزه بالاترین تولید سرمایه در جهان از صنعت گردشگری است و برای تبدیل رشت به مقصد گردشگری باید مشکل ترافیک و مدیریت پسماند سراوان سریعا رفع شود.

شهردار رشت از ثبت تالاب شهر رشت در کنوانسیون رامسر در راستای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای تالابی خبر داد و گفت: پس از پذیرش ثبت تالاب عینک از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، با دو گروه سرمایه گذاری قدرتمند مذاکراتی صورت گرفته است و به مرحله پیش نویس تفاهم نامه رسیده ایم و مشکلات زرجوب و گوهر رود نیز در حال پیگیری است.

وی در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: پیشنهادات ۱۴ گانه مطرح شده در این جلسه در دستور کار قرار خواهد گرفت و همانطور که در دوران ۸ ساله دفاع مقدس، دوران سازندگی پس از آن، دفاع از حرم و تمامی عرصه حضور داشته ایم باید در زمینه عمران و سازندگی این شهر و استان نیز قدرتمندانه حضور داشته باشیم.  

مسعود نصرتی با بیان اینکه ثبات مدیریتی و مشارکت اجتماعی و هم افزایی دستگاه ها راه برون رفت از مشکلات فعلی است اظهار داشت: زمانی که اعتماد سازی محلی در مقابل شورا و شهرداری رشت به وجود بیاید می توانیم انتظار افزایش مشارکت اجتماعی را داشته باشیم.

شهردار رشت تولید درآمد و خلق ثروت را پیش نیاز عمران و آبادانی و رونق فعالیت ها دانست و افزود: در چنین شرایطی می توانیم فضایی مناسب برای جامعه ایثارگران و جانبازان فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه همه ما در مقابل شخصیت های ارزشی، شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان بدهکار هستیم افزود: امروز وظایف ما علاوه بر فرهنگی، اسلامی و ملی بودن، بزرگتر و فراملی شده است.

 نصرتی با تاکید بر ارتقاء جایگاه تشکیلات حوزه ایثارگران خاطر نشان کرد : این تشکیلات به عنوان حلقه واسط مدیریت شهری با جامعه ایثارگران باید تقویت شود و لایحه ای را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر رشت در راستای افزایش تعامل و فعالیت های عمرانی مربوطه ارسال کرده ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه با تاکید بر استمرار پیشبرد منطقی امور و هدفمند کردن اقدامات گفت: تعاملات دو طرفه به گونه ای باشد که گره از مشکلات مردم بگشاییم.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه برخی مسائل نیازمند تعامل و هم افزایی سایر نهادها با شهرداری رشت است افزود : شهردار و شورای اسلامی شهر رشت عزم خود را برای ایجاد همدلی و همراهی و تعامل با سایر دستگاه ها جزم کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.