اسفندیار ضیائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های هفته پژوهش از 25 تا 30 آذرماه جاری با عنوان ذهن آگاه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار می شود.
وی عمق بخشی به آگاهی های کودکان و نوجوانان را از رسالت های کانون عنوان و اظهار کرد: در این میان گسترش فرهنگ پرسشگری و ارتقاء جایگاه پژوهش در جامعه بویژه بین کودکان و نوجوانان از اهداف فعالیت ‌های پژوهشی این دستگاه فرهنگی محسوب می شود.
ضیائی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های هفته پژوهش به رویکرد این مجموعه در همراه ‌سازی والدین و همگرایی با تمامی فعالان این حوزه خاطرنشان کرد: نهادینه‌ سازی فرهنگ پژوهش نیازمند بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌ ها است.
وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مربیان و اعضا را از جمله برنامه ‌های هفته پژوهش در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ذکر و اضافه کرد: همراهی اولیا در این مسیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که به همین منظور، همایش والدین با محوریت پژوهش، کودک و نوجوان برگزار می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تجلیل از پژوهشگران برگزیده استانی، دعوت از صاحبنظران عرصه‌ پژوهش، بازدید های علمی و اجرای پژوهش ‌های میدانی را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش کانون استان گیلان نام برد.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان استان در 31 مرکز فرهنگی هنری کانون عضو هستند.
نمایشگاه کتاب گیلان، با 350 ناشر استانی و کشوری و با 30 درصد تخفیف از 16 تا 21 آذر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران دایر شد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.