به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: دستگاه های متولی نظیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صندوق کارآفرینی و جهاد کشاورزی باید برای جذب اعتبار اشتغالزایی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه اختصاص این میزان اشتغالزایی در آستارا کم سابقه است، اضافه کرد: بخشی از این اعتبار به اجرای طرح تکاپو اختصاص خواهد یافت و در قالب این طرح، متناسب با ظرفیت های مناطق مختلف شهرستان اشتغالزایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تکاپو، روستاهایی نظیر عنبران می توانند به کانون گلیم بافی و صنایع دستی گیلان تبدیل شوند، اظهار کرد: نبود مهارت در برخی جوامع هدف مانع اشتغال است و جوانان باید با فراگیری مهارت در مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای به اشتغال پایدار هدایت شوند.
رنجکش با بیان اینکه دولت تورم را با سیاست های داخلی و خارجی مهار کرد، گفت: رفع رکود اقتصادی از دغدغه های دولت است و در این راستا با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم های موثری برداشته می شود.
او خواستار حمایت مسئولان از سرمایه گذاران بخش خصوصی شد و بیان کرد: اشتغال زایی در بخش گردشگری بیشتر از دیگر بخش‌هاست و با تکمیل زیرساخت ها و هدایت افراد جویای کار، می توان زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری را در آستارا فراهم کرد.
فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ها برخی مسئولان دستگاه های اجرایی رفتار شایسته ای با ارباب رجوع ندارند و امیدواریم با رعایت موازین قانونی، تکریم ارباب رجوع در اولویت قرار گیرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.