ولی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باستان شناسی و تاریخ ، جغرافیای تاریخی ،طبیعی و انسانی ، هنر ،معماری ،مرمت ، حفاظت و احیاء آثار تاریخی ،محیط زیست و منابع طبیعی ،هنرهای سنتی و صنایع دستی ،موانع و راهکارهای گردشگری ،دانش بومی ،میراث معنوی ،سیر تطور اسناد در دوره های مختلف و اقتصاد لنگرود محورهای همایش عنوان شده است.
وی اظهار کرد: میراث معنوی شامل آئین ها ،باورها ،جشن ها و محور اقتصاد باغداری ، دامداری و زراعت به همراه سایر موضوعات مرتبط را شامل می شود.
وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار 15 فروردین 97 به پایان می رسد و اعلام پذیرش مقالات در روز سی ام فروردین ماه انجام می شود.
جهانی اضافه کرد: محققان و پژوهشگران علاقه مند به حضور در این همایش می توانند به سایت پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان مراجعه و اطلاعات تکمیلی را کسب نمایند.
لنگرود از شهرستان های شرق گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود.
نام لنگرود، برای نخستین بار در سال 512 هـ.ق. در متون تاریخی ذکر شده‌ است. در دوره صفویان بویژه در دوره سلطنت شاه عباس اول، شهر لنگرود مرکز حوادث مهمی بود . فرار احمد خان حاکم لاهیجان از لنگرود و دستگیری اعضای خانواده وی توسط کیا فریدون حاکم گیلان و تحویل آنها به شاه عباس، از جمله رویدادهای مهم این دوره شهر است. نادر برای سرکوب تاتارهای شرق مازندران و توسعه تجارت و دستیابی به دریا، لنگرود را برای ایجاد پایگاه دریایی و کارخانه کشتی سازی انتخاب کرد و در توسعه آن کوشید. در زمان قاجار نیز لنگرود مورد توجه قرار گرفت. این شهر، امروزه یکی از مناطق زیبای گردشگری در استان گیلان است.پل خشتی لنگرود بنام حاجی آقا پرد( پل) نمادی بارز از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود در شرق گیلان است.
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.