به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام جمال یاری شامگاه دوشنبه در جشن هفته وحدت در مسجد جامع دهستان چلوند آستارا افزود: برادران اهل تسنن و تشیع به برکت آینده ‌نگری امام (ره)، دور هم جمع شده اند و این همدلی باید به شکل عملی در طول سال دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای از بین بردن اسلام، شمشیر بسته اند و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و اگر کسی در نقطه ای از دنیا علیه رژیم صهیونیستی سخن بگوید، مورد هدف قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در بین شیعه و سنی وجوه مشترک زیادی وجود دارد اما دشمنان اسلام با هدف ایجاد اختلاف، نکات ریز و مسائل جزئی را برجسته می کنند.
حجت الاسلام یاری با اشاره به اینکه شیعه و سنی در دفاع مقدس برای عزت اسلام ایستادگی کردند، افزود: دشمنان اسلام در برابر اتحاد و اتفاق مسلمانان ناامید خواهند شد و هیچ قدرتی یارای مقابله با مسلمانان را نخواهد داشت.
حجت الاسلام ذکریا هاشمی امام جمعه اهل سنت روستای چلوند نیز در این آئین گفت: بدون شک اتحاد مسلمانان مانع تحقق هدف های شوم دشمنان می شود و این مهم باید در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: گروهک های تروریستی با هدف مقابله با مسلمانان و ایجاد امنیت برای رژیم اشغالگر قدس راه اندازی شده اند و دشمن از این طریق در صدد تخریب چهره منور اسلام است.
وی اظهار داشت: اسلام دین وحدت و متعلق به تمام انسان هاست و هیچ قدرتی به خاموش کردن چراغ فروزان پیامبر اسلام (ص) نیست.
مولودی خوانی و قرائت شعر در وصف فضایل پیامبر اسلام (ص) از دیگر بخش های این آئین بود.
12تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.