یزدان حقی روز شنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان اظهار داشت: با رشد و پیشرفت فناوری و گسترش فضای مجازی ، متاسفانه فضای رسانه ای مسموم شده و اهمیت اطلاع رسانی خبرگزاری در این فضا برای جلوگیری از سردرگمی مردم و مسئولان بیش از پیش است .
وی با بیان اینکه شرایط کنونی خبر رسانی در جامعه با شرایط دهه های گذشته قابل مقایسه نیست افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور باید علاوه بر انتشار فعالیت های دولت ، کاستی ها و مشکلات موجود جامعه را از مسیر صحیح آن به گوش مسئولان برساند.
وی با اشاره به تلاش خبرگزاری ایرنا برای ایجاد ارتباط سالم و مناسب بین مردم و مسئولان تصریح کرد: تلاش ما همواره بر این است که با تعیین کار و به روز رسانی کاربری در سیستم ، نقش مان را در اطلاع رسانی صحیح به بهترین شکلی ایفا کنیم.
حقی با استقبال از پیشنهاد معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان درخصوص برگزاری دوره های آموزش برای خبرنگاران گیلان و روابط عمومی ادارات استان گفت: علاوه براینکه آموزش از نیازهای اساسی در حوزه خبر است ، در خبرگزاری ایرنا زیرساخت های لازم و استادان مجرب برای آموزش افراد وجود دارد و می توان دوره های آموزش خبرنگاری با محوریت مرکز آموزش ایرنا در گیلان برگزار کرد.
وی با اشاره به راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی توسط دستگاه های مختلف اجرایی به عنوان یکی از مشکلات امروزی حوزه خبر تصریح کرد: با ارتقای سطح کیفی فعالان عرصه خبر و روابط عمومی ادارات در گیلان میزان دغدغه های رسانه ای استان نیز کاهش می یابد .
*ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست از ایرنا به عنوان رسانه ای قابل اعتماد یاد و از وجود تعامل مناسب بین خبرگزاری جمهوری اسلامی و استانداری تقدیر کرد .
احمدی پور اظهار کرد: علاوه بر استفاده از مشاوره های دست اندرکاران این خبرگزاری در حوزه های مختلف، در زمان برگزاری انتخابات نیز خبرگزاری ایرنا فعالیت های چشمگیری داشت.
وی با اشاره به اینکه گیلان از نظر تعداد رسانه های مکتوب و مجازی چهارمین استان کشور است افزود: در جلسه ای با هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان بر ضرورت آموزش صحیح خبرنگاران و فعالان حوزه خبر و فضای مجازی در راستای ارتقای سطح کیفی رسانه در استان تاکید و بخشی از هزینه های برگزاری دوره های آموزشی نیز از سوی استانداری تقبل کردیم.
وی با ارائه پیشنهاد برگزاری دوره های حرفه ای خبرنگاری به اساتید خبرگزاری ایرنا افزود: استان گیلان در انتخابات گذشته سومین استان در مشارکت حداکثری آرای مردمی بود که بخش اعظمی از این دستاورد به عملکرد خوب رسانه ها بر می گردد.
خبرنگار : رضا اکبری **انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.