به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، فیروز فاضلی در بازدید از غرفه روزنامه معین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تهران اظهار داشت: 260 نشریه و 99 پایگاه خبری در استان گیلان فعال است و فعالیت آنها به عنوان چشمان بیدار جامعه در سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات چشمگیر است.
وی با اشاره به اینکه صنعت چاپ و نشر در استان گیلان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، افزود: دستگاه هشت رنگ برای چاپ نشریات گیلان خریداری شد و در حوزه زیبایی شناختی نشریات،موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه نشریات استانی، یارانه مطبوعاتی خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های وزارت ارشاد، مطبوعات به مرور از یارانه منفک خواهند شد تا به صورت مستقل درآمدزایی کنند.
فرماندار آستارا نیز در این بازدید گفت: سال به سال فضای نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و تعداد بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی بهتر و بیشتر می شود.
یونس رنجکش افزود: انتظار می رود در کنار نشریات سراسری، غرفه هایی به نشریات محلی اختصاص پیدا کند تا مسئولان رسانه های محلی برای تولید محتوا و ساختار نشریات الگوبرداری کنند.
وی با اشاره به اینکه بدنه اقتصادی نشریات و بازاریابی رسانه های آستارا ضعیف است، اضافه کرد: خوشبختانه حضور میدانی خبرنگاران خبرگزاری های آستارا در پوشش اخبار پر رنگ است و از خبرنگاران نشریات مکتوب انتظار داریم در تحلیل وقایع و اخبار ورود کنند و در تولید محصول رسانه ای دقت، صحت و سرعت را در نظر بگیرند.
خبرنگاران نشریات و خبرگزاری های آستارا از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تهران بازدید کردند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه پنجم آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلی امام (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت آن تا 12 آبان از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در این شهرستان علاوه بر دفترهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و صدا و سیما 10 نشریه محلی، استانی و نمایندگی خبرگزاری های مطرح فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.